reklama

Nepokoje v meste

Práve si v pokoji sŕkam ranný čaj, keď ma vyruší kamarátka správou, že v Karáčí sú znova nepokoje a že celé mesto bude dnes asi zavreté. Hneď mi napadá, že prvé čo urobí väčšina ľudí je, že si ľahnú späť do postele a vychnutnajú si voľný deň. Ale aby som zbytočne nepanikárila volám kolegyni či bude naša kancelária otvorená alebo nie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu
(zdroj: www.dawn.com)

Dvíha mi telefón ospalým hlasom a prvé čo sa ma pýta je: „Aj ty si počula tie výstrely?“ Žiadne som nepočula a tak debatujeme o tom, či mám ísť do práce alebo ostať doma. Pre istotu volá veľkému šéfovi ktorý zhodnotí, že ak sa podarí šoférovi prísť ráno po mňa, tak je situácia dosť bezpečná na to aby som šla do práce. Takže čakám.

Medzitým sa dozvedám, že počas noci bolo zapálených 9 vozidiel, z toho nejaké autobusy, neznámymi útočníkmi na motorkách. Autobusy zastavili uprostred cesty, požiadali cestujúcich aby si vystúpili a oheň ktorý založili museli miestami hasiť až dve hasičské autá. Dvaja ľudia zomreli a mnohí boli zranení. Je to pokračovanie incidentov posledných dní, ktoré sa ani nedostali do novín a vyžiadali si podľa správ od miestnych minimálne 15 životov.

Tieto nepokoje sa očividne spájajú so štrajkom, ktorý iniciovala politická strana PPP (Pakistanská ľudová strana), na protest proti rozhodnutiu Najvyššieho súdu, ktorý anuloval zvolenie sudcu Deedara Shaha na predsedu Národného zúčtovacieho úradu (National Accountability Bureau).

Dozvedám sa, že školy sú dnes zavreté, skúšky presunuté, autobusy a rikše nepremávajú a väčšina ľudí teda nejde do práce. Zvoní mi telefón a očividne šofér to zvládol. Stojí pred dverami vysmiaty a ospravedlňuje sa že mešká, lebo veď je štrajk.

Prichádzam do kancelárie, kde pre istotu výťahy nefungujú a panuje nezvyčajné ticho. Po polhodine sa však pomaličky začínajú objavovať ľudia a priestory sa tak spolovice zaplnia. Predsa len sa všetci až tak neboja, ale domov pojdu dnes skôr ako obyčajne.

Jana Bielikova

Jana Bielikova

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Veľa myšlienok, niekedy chaotických, niekedy ešte viac, pôvodný plán stratený a nový sa hľadá Zoznam autorových rubrík:  PakistanReceptyLámem si hlavu nad...Čo ma zaujalo

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu