reklama

Takmer úspešné voľby v Pakistane

Vraj americký prezident Barack Obama privítal "toto historické, pokojné a transparentné civilné odovzdanie moci" ako "významný medzník" v demokratickom vývoji Pakistanu." Asi však pred svojím výrokom nepočul, ako vyzerá realita.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Je skutočne pravda, že voľby, ktoré sa konali v sobotu 11. mája v Pakistane, boli historicky prvé, ktoré sa uskutočnili po dokončenom volebnom období. Boli taktiež prvé, ktoré zaznamenali najvyššiu účasť voličov.

V sobotu išli voliť chudobní aj bohatí. Všetci rovnako stáli v rade, mnohí aj niekoľko hodín, aby využili svoje právo vyjadriť sa k budúcnosti krajiny. Niektorým sa podarilo odovzdať svoj hlas. Nie všetkým.

"Strávil som 5 hodín pred volebnou miestnosťou v Karachi, Phase 2 - NA250. Nepodarilo sa mi odhlasovať, lebo tam nebol predseda komisie, hlasovacie lístky ani hlasovacia urna! Vrátil som sa znova poobede, a scénar sa opakoval. Poslali nás domov. Pri iných volebných miestnostiach som videl ako reprezentanti rôznych politických strán verbálne napádali hlasujúcich, útočili hlavne na ženy. Mnohé sa zľakli a utiekli domov." anonym

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Iní občania sa sťažovali, že ich neznámi muži zamkli v bytovom dome a oznámili im, že tam ostanú až do skončenia volieb. Jeden muž hovorí "prišiel som k volebnej miestnosti a chcel som odovzdať svoj hlas. Prítomní muži mi oznámili, že moj hlasovací lístok je už označený a mám ho iba vhodiť do urny. Vedeli kde bývam, že mám ženu a deti. Bál som sa o rodinu a tak som to urobil. Nemohol som hlasovať za stranu ktorú som chcel."

Podobných prípadov, ktoré ani neboli zaznamenané ako priestupky je skutočne veľa. Od výhražiek, po fyzické ohrozovanie alebo útoky až po nariadenie komu prideliť hlasy či dokonca hlasovanie v mene iných. Ako sa dá vyhodnotiť, že 90% hlasov bolo odovzdaných právoplatne, keď je takmer nemožné zistiť, že človeku, ktorý prichádza hlasovať za určitú stranu tak prikázal jeho zamestnávateľ alebo to robí pod nátlakom?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V Pakistane ešte neustále prebiehajú protesty proti neprávoplatnému hlasovaniu v určitých okresoch. V Karáči sa aj dnes napriek zákazu zhromažďovania aktivisti stretli a protestujú na ulici Shahrah-e-Faisal v podobnom duchu. "Chceme nové voľby v Karáči", hovorí Arif Alvi, kandidát strany PTI. Protesty prebiehajú pokojne a ľudia očakávajú verdikt volebnej komisie Pakistanu o nových hlasovaniach v oblastiach s najvážnejšími priestupkami.

Priestupky dokazujú nielen zamedzenie hlasovania v mnohých volebných miestnostiach, ale taktiež v najmenej 49 miestnostiach až neuveriteľnú 100% volebnú účasť. Predseda volebnej komisie Pakistanu Ishtiaq Ahmed Khan oznámil, že nové hlasovanie v minimálne 43 volebných miestnostiach v Karáči bude čoskoro oznámené.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Napriek všetkému je to krok vpred, i keď len čas ukáže ako už teraz jasný víťaz PML-N a jej predseda Nawaz Šaríf dokáže splniť sľuby o ekonomickom raste a zamedzení bezpilotných útokov na Pakistan. Je pozitívne, že ľudia sa prebúdzajú a tieto voľby išli hlasovať alebo sa o to snažili mnohí, pre ktorých to bolo prvý krát v živote, bez ohľadu na vek.

Jana Bielikova

Jana Bielikova

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Veľa myšlienok, niekedy chaotických, niekedy ešte viac, pôvodný plán stratený a nový sa hľadá Zoznam autorových rubrík:  PakistanReceptyLámem si hlavu nad...Čo ma zaujalo

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu